هر آنچه باید در زمان خرید سکه طلا بدانید
ترید
وبلاگ ترید ویژه افراد مبتدی و حرفه ای فعال در بورس ارز،سکه،طلا،سهام و اوراق بهادار

خریداران سکه در ایران آگاه تر شدند و بیشتر برای خرید سکه سراغ افراد دارای پروانه و معتبر میروند.به گفته کارشناس سکه در اتحادیه طلاو جواهر تهران کمتر کسی از دلالان سکه در خیابان ها خرید می کند.



"تورج سلمان زاده" کارشناس اتحادیه تهران در گفت و گو با خبر نگار ما گفت: 98 درصد سکه فروشان، سکه مورد نیاز خود را از بانک مرکزی تهیه می کنند که در این صورت هیچ شبهه ای مبنی بر تقلبی بودن سکه وجود ندارد. اما همکارانی که سکه را از طرق دیگر خریداری می کنند باید سکه را باز کنند و آزمایش کنند که از سالم بودن و اصل بودن سکه اطمینان کامل پیدا کنند.
وی افزود: همکارانی که سکه تقلبی می خرند، خود مقصر هستند زیرا در صورت آزمایش و کسب اطمینان هیچ گاه این اتفاق نمی افتد.
وی ادامه داد: بازار تهران مرجع قیمت گذاری ایران هست و قیمت واقعی سکه را مشخص می کند. به همین دلیل قیمت سکه در تهران از دیگر شهرستان ها پایین تر است. 
کارشناس سکه تهران گفت: قیمت سکه متاثر از قیمت جهانی طلا و بازار عرضه و تقاضا در ایران تعیین می شود. در برخی مواقع هم شاهد هستیم که تقاضای زیاد باعث افزایش گاها کاذب سکه بهار آزادی در ایران می شود که با کنترل مراکز دولتی و تزریق سکه از طریق بانک این قیمت ها شکسته و به قیمت واقعی می رسد.
سلمان زاده گفت: اکثر متخلفان در امر فروش سکه های تقلبی اشخاصی هستند که مستاجر هستند و مطمئنا با وضعیت موجود نمی توان اجاره های هنگفت مغازه های این چنینی را تامین کرد. به همین دلیل خواسته یا ناخواسته دست به تخلف در امر ضرب و فروش می زنند.
وی گفت: نهایتا خریداران سکه نباید به ارزانی سکه طلا فکر کنند، کیفیت ملاک سکه طلا است و از آنجایی که هیچ ارزانی بی حکمت نیست؛ خریداران می توانند با خرید خود از مراکز معتبر و شناخته شده و معرفی شده توسط اتحادیه طلاو جواهر تهران، اطمینان کامل داشته باشند که سکه بهار آزادی اصل با عیار کامل و قیمت واقعی خریداری کردند.
وی با تاکید بر درستی فعالیت بسیاری از همکاران در این زمینه از تمامی فروشندگان و خریداران سکه درخواست کرد تا با رویت موارد تخلف و مواجهه با این امر، مراتب و مسئولان اتحادیه را سریعا در جریان قرار دهند و افزود: اتحادیه طلاو جواهر و سکه و صراف تهران در مواجهه با متخلفان، کارشناسی کرده و در صورت نیاز پرونده را جهت برخورد شدید قانونی به مراکز مربوط ارجاع می دهند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط محمدیان